Přinášíme vám tipy na knihy, které si rozhodně nesmíte nechat ujít. Začtěte se do žhavých novinek, které jsou těmi nejlépe hodnocenými knihami pro letošní léto. My už svého favorita máme, který bude ten váš?

Ali Abdaal – Feel Good Productivity

Hlavním poselstvím této knihy je: „Tajemství produktivity není disciplína. Je to radost.”
Autor jde proti klasickému obsahu produktivity, kde je vše zaměřeno na to, abyste se stali disciplinovanějšími, vytvořili si návyky a nakonec byli schopni splnit každý úkol, který máte na seznamu úkolů.
Abdaalův přístup se více zaměřuje na pochopení toho, co vám přináší radost a co vás brzdí, a na hledání způsobů, jak dělat více toho, co milujete, a méně toho, co máte.

Stephen R. Covey – The 7 Habits of highly effective people

Sedm návyků, které Covey objasňuje, tvoří soudržný rámec pro osobní a profesionální úspěch. Návyky postupují logicky, od sebeovládání (proaktivita, stanovování cílů, stanovování priorit) k jednání s ostatními (empatie, synergie, komunikace) a nakonec k sebezdokonalování a růstu (neustálé učení). Tento přístup podtrhuje důležitost vybudování pevných vnitřních základů před prací na mezilidských vztazích.
Coveyho filozofie přesahuje pouhé tipy a triky pro produktivitu. Místo toho podporuje změnu paradigmatu v tom, jak vnímáme a interpretujeme svět. Tento silný posun perspektivy umožňuje čtenářům vidět život a vztahy novou optikou a nabízí hluboký a trvalý dopad.

Dale Carnegie – How to win friends and influence people

Kniha je nadčasovou klasikou v oblasti seberozvoje. Je napsána jasným a poutavým stylem a je to jedna z populárních knih ohledně svépomoci, jelikož poskytuje neocenitelný pohled na porozumění a orientaci mezi lidskými vztahy.
Autor představuje soubor jednoduchých, praktických principů, které umožňují efektivní komunikaci a podporují harmonické vztahy. Kniha zdůrazňuje důležitost empatie, aktivního naslouchání a opravdového zájmu o druhé. I když se tyto koncepty mohou zdát zřejmé, Carnegieho artikulace a příklady ze skutečného života osvětlují jejich hluboký dopad.

David Brooks – How to know a person

Autor uvádí, že konverzační a sociální dovednosti nejsou jen vrozené vlastnosti, ale lze se je naučit a zlepšit. Poskytuje praktické tipy pro to, co nazývá „hlasité naslouchání“, což je postup, který může pomoci lidem kolem vás cítit se slyšet a být ceněni. Je to víc než návod na lepší konverzaci; je to plán pro propojenější a humánnější způsob života.

A.G. Lafley, Roger Martin – Playing to Win: How Strategy Really Works

Kniha ukazuje lídrům jakéhokoliv typu organizace, jak vést každodenní úkoly s většími strategickými cíli postavenými na jasných, základních prvcích, které určují obchodní úspěch – kde hrát a jak vyhrát. Příběhy o tom, jak společnost P&G opakovaně zvítězila díky aplikaci této metody na ikonické značky, jako jsou Olay, Bounty, Gillette, Swiffer a Febreze, jasně ilustrují, jak rozhodnutí o strategickém přístupu, a poté správná rozhodnutí na jeho podporu, znamenají rozdíl mezi hraním hry a skutečným vítězstvím.